Bij veel evenementen is het noodzakelijk of verplicht om adequate EHBO-ondersteuning
te hebben.
EHBO Weert beschikt over een kundig evenemententeam (circa 20 personen), met tientallen
jaren ervaring in EHBO ondersteuning bij evenementen.
Ons team bestaat uit een mix van EHBO'ers opgeleid met minimaal Basis als ook Evenementenzorg EHBO
Ons team is uitgerust met alle noodzakelijke middelen voor de eerstelijns ondersteuning.
Zo beschikken wij onder andere over een Mobiele EHBO Post (MEP) en Automatische
Externe Defibrillatoren (AED).
Indien noodzakelijk hebben wij korte lijnen met de tweedelijns ondersteuning (huisarts/huisartsenpost,
ambulance en spoedeisende hulp).
Graag willen wij U of uw organisatie van dienst zijn om de gewenste EHBO ondersteuning
te bieden. Dit doen wij tegen zeer redelijke prijzen.
Let op: gezien de tekorten aan vrijwilligers kan het zijn dat we u helaas niet kunnen ondersteunen.
Vraag daarom tijdig het evenement aan!
Mocht U interesse hebben, dan zijn wij altijd bereid een en ander te komen toelichten.
Hieronder vindt U enige spelregels welke voor ons van belang zijn om U optimaal
te kunnen ondersteunen.
Aanvragen voor EHBO'ers bij evenementen kunt U doen door
hier te klikken
Deze aanvraag dient uiterlijk 2 maanden voor het evenement via
het aanvraagformulier op onze website te gebeuren.
Aanvragen die korter dan 2 maanden voor het evenement bij ons binnenkomen, kunnen
mogelijk niet worden bemand. Indien wij dit evenement echter wel kunnen bemensen,
zullen hier extra kosten voor worden gerekend.
Mochten er nog bijzonderheden zijn, welke naar uw idee nog extra aandacht verdienen,
wilt U die ook vermelden bij uw aanvraag.
Na acceptatie van uw aanvraag zal deze door ons schriftelijk worden bevestigd.
Uw aanvraag is pas geaccepteerd na schriftelijke bevestiging door onze vereniging.
De verdere operationele contacten worden verzorgd door het coördinatieteam Evenementen.
Zij zullen, indien noodzakelijk of door U gewenst, met U contact opnemen voor verdere
afspraken.
Om te zorgen dat tijdens de evenementen onze inzet zo optimaal mogelijk is, is het
van belang voor uw organisatie aandacht te besteden aan de navolgende punten:
-
De EHBO'ers dienen op een goed toegankelijke en overzichtelijke plaats te worden
gevestigd.
-
Voor de behandeling van eventuele kwetsuren dienen de EHBO'ers te kunnen beschikken
over een rustige, overdekte en van stromend water voorziene behandelplaats.
-
Het terrein of ruimte waar het evenement wordt gehouden, dient goed bereikbaar te
zijn voor hulpverleningsvoertuigen.
-
De behandelplaats dient eenvoudig (zonder hindernissen) voor de hulpdiensten bereikbaar te zijn.
-
Voor het vervoer van lichte kwetsuren (ter beoordeling aan de EHBO) naar huisarts
of ziekenhuis, dient een auto met bestuurder aanwezig te zijn.
-
Wij verzoeken uw organisatie zorg te dragen voor de verzorging (eten en drinken) van de dienstdoende
EHBO'ers. Eventueel in overleg met het coördinatieteam evenementen.
-
Indien de verzorging van onze EHBO’ers niet door U kan worden voorzien zullen deze kosten aan de organisatie worden doorberekend.
Voor de inzet van evenementen, tot een maximum van twee EHBO'ers (Basis), zullen de navolgende
kosten in rekening worden gebracht:
1 dagdeel (tot 4 uur)
|
€ 75,00
|
2 dagdelen (tot 8 uur)
|
€ 120,00
|
3 dagdelen (tot 12 uur)
|
€ 165,00
|
Per extra EHBO'er (Basis) per dagdeel zal
€ 20,00
extra in rekening worden gebracht.
Voor inzetten van EHBO'ers inclusief Evenementenzorg worden extra kosten berekend.
Op verzoek van de opdrachtgever of bij het niet voorhanden hebben van een overdekte, privacy gewaarborgde plek om slachtoffers te kunnen behandelen,
wordt onze MEP ingezet.
Kosten voor het inzetten van onze MEP :
Voor grootschalige evenementen of evenementen die langer duren dan bovenstaande
opties, zal op aanvraag vooraf een offerte worden afgegeven. Hierin staan alle details van de
inzet en de kosten die hier aan vast zitten.
Voor aanvang van het evenement dient de offerte getekend bij de penningmeester ingediend
te zijn.
Het exacte aantal uren zal na het evenement, eventueel in overleg met uw organisatie,
worden vastgesteld. Bij grootschalige evenementen waar een inzet van meer dan vier
EHBO'ers noodzakelijk is, zal in overleg een nadere prijs worden vastgesteld.
De kosten voor het gebruik van verbandmiddelen (excessief verbruik van verbandmaterialen
zal naar alle redelijkheid achteraf worden verrekend) en het eventuele gebruik van
communicatiemiddelen zijn bij deze prijs inbegrepen.
Eventuele noodzakelijke / additionele kosten zullen uiterlijk 2 weken voor aanvang
van het evenement ter goedkeuring aan uw organisatie worden voorgelegd.
Kosten voor het gebruik van auto's ten behoeve van uw evenement worden aan uw organisatie
doorberekend met het maximale wettelijk toegestane belastingvrije bedrag/km.
De genoemde bedragen zijn vooralsnog vastgesteld, onder voorbehoud van prijswijzigingen.
Mochten deze bedragen wijzigen, dan zult u hiervan tijdig, doch uiterlijk bij bevestiging
van het evenement van op de hoogte worden gesteld.
EHBO Weert wordt steeds meer geconfronteerd met afzeggingen van evenementen die reeds bij ons Evenemententeam zijn uitgezet en aan de organisatie zijn bevestigd.
Soms zijn er reeds kosten gemaakt voor bijvoorbeeld inhuur van specialisatie of extra materiaal.
Deze kosten zullen vanaf 01-08-2024 geheel aan de betreffende evenementenorganisatie worden doorberekend indien de afspraken tussen EHBO Weert en derden niet meer kunnen worden geannuleerd.
De kosten die EHBO Weert gaat doorberekenen bij afzegging zijn gegradeerd.
Bij afzegging door de evenementenorganisatie
Tot 1 maand voor het evenement |
|
Geen kosten |
< 1 maand voor het evenement |
10 % |
van de kosten |
< 1 week voor het evenement |
33,3 % |
van de kosten |
Daags voor het evenement |
75% % |
van de kosten |
Op de dag van het evenement |
100% % |
van de kosten |
Reeds door EHBO Weert gemaakte (inhuur) kosten worden wel geheel doorberekend!
Bij afzegging door onvoorziene omstandigheden volgen geen of aangepaste kosten.
Of er daadwerkelijk sprake is/was van onvoorziene omstandigheden wordt bepaald door het Dagelijks Bestuur van EHBO Weert.
Onvoorziene omstandigheden kunnen onder andere zijn:
- Weersomstandigheden
- Intrekken Gemeentelijke vergunning
- Annulering door overmacht